Ofte stillede spørgsmål

Oversigt

  • Hvordan melder jeg mig ind?
  • Hvad koster en pose?
  • Hvad sker der, hvis man glemmer at hente sine grøntsager i åbningstiden?
  • Kan jeg ændre min bestilling via mail?
  • Jeg glemte at bestille i onsdags! Kan jeg bestille via mail?
  • Kan jeg betale med Dankort/Visa?
  • Hvor tit behøver jeg at bestille grøntsager?
  • Fødevarefællesskabet er ikke noget for mig. Hvordan melder jeg mig ud?

Hvordan melder jeg mig ind?

Du kan melde dig ind ved at møde op i vores åbningstid, hver onsdag fra 16-18.30, Institut for (X), Skovgaardsgade 3-5, 8000 Aarhus C. Det koster et engangsbeløb på 100 kroner at melde sig ind. Dernæst kan du bestille din første pose eller æg til ugen efter. Du kan bestilel helt op til fire uger frem. Husk at medbringe kontanter eller Swipp.


Hvad koster en pose?

Vi udvider løbende vores sortiment af lokale-, økologiske produkter. Grøntsagsposerne er vores absolutte kerneprodukt. De sammensættes på ugentlig basis i et samarbejde mellem vores landmænd og vores team af bestillere. Sorimentet følger årstiderne og vejr og vind. Den store pose koster 100 kr. og den lille pose koster 60 kr. I bær- og frugtsæsonen fører vi også en frugtpose til 60 kr. Desuden kan man altid bestille lækre, store, frisklagte, økologiske æg. 30 æg koster fx 75 kr.


Hvad sker der, hvis man glemmer at hente sine fødevarer i åbningstiden?

Det er det enkelte medlems eget ansvar at huske at hente sine fødevarer. Eftersom alle medlemmer skal betale for deres bestillinger til den kommende uge forud nede i butikken, så har det ikke økonomiske konsekvenser for fødevarefællesskabet, at du ikke henter dine fødevarer - men det er et surt spild, og det giver dine med-medlemmer ekstra arbejde med at få afsat disse fødevarer.

Selvom det ikke koster AOFF noget, når medlemmer ikke afhenter deres poser, så refunderes beløbet ikke til de medlemmer, der glemmer at afhente sine fødevarer. Vi må nemlig ikke opbevare grøntsager og æg i vores lokaler fra den ene dag til den anden. Hvis du er forhindret i at hente noget du har bestilt, så opfordrer vi dig til at få venner eller familie til at afhente det for dig.

Uafhentede fødevarer vil ved dagens afslutning blive fordelt mellem dem der sidder i Økobiksen på det givne tidspunkt eller blive doneret til velgørende formål.


Kan jeg ændre min bestilling via mail?

Desværre nej. Vi er kun os selv til at administrere det hele, og hvis der bare er én person, der skal have rettet en bestilling, en enkelt gang, kræver det måske ikke så meget ekstra arbejde. Men vi er mange medlemmer, og det bliver hurtigt til mange ændringer. Derfor har vi taget en principiel beslutning om, at vi ikke retter i bestillingerne i ugen op til, at posen skal afhentes. Hvis du er ude i god tid, kan du evt. henvende dig til kassevagten nede i butikken ugen før og få rykket din bestilling, hvis du har behov for det.


Jeg glemte at bestille i onsdags! Kan jeg bestille via mail?

Desværre ikke! Vi kan ikke håndtere bestillinger over e-mail. Medlemmer kan på nuværende tidspunkt kun bestille ved at komme ned i butikken eller i vores webshop. Der kan altid bestilles varer til den kommende onsdag frem til kl 23.59 om lørdagen. Bemærk at du kun kan betale med Dankort i vores webshop.


Kan jeg betale med Dankort/Visa i Grøn Vogn?

Nej, desværre ikke. På grund af driftsudgifterne til dankortbetaling er dankortterminalen blevet fjernet. Betalingsmulighederne er på nuværende tidspunkt kontanter og MobilePay (betalingsapp).


Hvor tit behøver jeg at bestille fødevarer?

Som medlem er du på ingen måde forpligtet til at bestille noget. Fødevarefællesskabet er ikke en profitorienteret virksomhed, og vi har ingen interesse i at sælge dig flere grøntsager, end du har brug for. Du kan bestille grøntsager hver uge, hver anden uge, en gang i måneden eller sjældnere endnu. Hvis du flytter fra Aarhus, kan du sætte dit medlemskab i bero.


Fødevarefællesskabet er ikke noget for mig. Hvordan melder jeg mig ud?

De 100 kroner, du har betalt i medlemskab, bliver ikke refunderet, hvis du ønsker at melde dig ud. Derfor betyder udmeldelse i praksis blot, at vi sletter dig fra vores medlemsdatabase. Du kan melde dig ud ved at kontakte formandsskabet på info@aoff.dk.